Wednesday, December 29, 2010

hari pertama



1st DAY

sepatutnye boleh balik after register kolej. kalau ikut logik akal manusia, ikut lumrah manusia, lumrah alam, aku akan balik rumah. bukan jauh pon shah alam. tapi aku tak nak balik. lantak la aku duduk sorang ke ape ke, tak nak balik jugak. biar aku bosanbnosan sorang kat bilik pon aku tak kesah. selepas berhempas pulas dengan perasaan mahu pulang ke TELUK INTAN, akhirnya Iqa terpaksa mengalah dengan perasaan sendiri. niat tak nak tinggalkan aku sorangsorang berjaya dilupakan terusterus selepas lebih dari 10kali aku cakap 'KAU PERGI LA BALIK,AKU OK LA SORANG.' and same wif xaty lulu. tak bagi aku tinggal kat bilik sorangsorang. 'KAU, JANGAN TIDO SORANG MALAM NI. G CARI NADYA.' juga 10kali dipesan kepada aku


malam. oh, ini ke dataran cendekia/DC. okay, freshie baru kenal tempat baru. tak menarik pon. makan kat DC sampai perut memboyot smbil purapura tengok bola. dah kenyang, baru bukul 9. jom jalanjalan tengok fakulti. tetiba datang perasaan mahu membakar fakulti engineering. apehal fac engine meratamerata tempat ade.punye la besar gedabak. fac aku kena maen shareshare bangunan dengan fac polisi n fac sukan.


dudukduduk di sebelah fac pergigian kalau tak silap. terbuat port kat situ pula tanpa sedar. baru perasan, rupanye kolej melati pon dah macam i-city.lampu nak maen kalerkaler.teruja gitu.LOL~ bercerita sakan sampai anak tekak aku, nadya, fira, n sya rasanye dah boleh terkeluar. n tetiba park tersinggah dengan scooternye, sambung bercerita. budak law kan.mau juga dengar cerita mereka


sorangsorang lagi kat bilik. bosan. buang masa dengan berjalanjalan di blog. facebook pon dah macam bosan. nak tido takot. malas nak turun bilik nadya. on9 sampai nak muntah hijau. muncul kau.berharihari berjanji dengan kau.finally, terlangsai hutang semalam. best jugak kan maen tengok muka kau tersekatsekat sambil cakap kuatkuat sambil gelakgelak di malam hari.nama pon video call cikai.perkara sebegini akan berlaku.dah depan mata lagi kau nak callingcalling through phone. tak ke berdoubledouble suara.aku pelik.tapi purapura cool sebab aku bergaya ala artis baru lepas bercerai.aku kena faham situasi.


tekad tak nak tido tak berjaya. selepas dipaksa menunjukkan muka hodoh yang bergerakgerak di laptop, mata dah tak mampu bertahan. dah pukul 4, faham kan mata dah macam ape. terbangun pukul 5 lebih. dalam setengah jam jugak mata aku terbukak luas. ade orang maen ketukketuk pintu dari floor bawah sampai ke floor aku. berfikir positif. AJK melati ajak turun solat subuh berjemaah walaupun masih di bawah sedar bahawa ni bukan lagi sekolah asrama macam duludulu.masih purapura cool walaupon hati dah macam nak melalak ketakutan. n last sedarsedar dah pukul 11pg hari ini.



Related Posts with Thumbnails