Monday, January 30, 2012

Hobi baru gaya makcik-makcik

hoi!hoi!

buat apa haa kau?tak bosan ke cuti-cuti ni.pantang betul aku cuti lama-lama ni kalau tak buat apa-apa.tadi usha fb, nampak si nor dah ada on9 shop sendiri oh.dia buat benda jahit-jahit ni, tapi tatau nk panggil benda alah apa.dia buat organizer, bantal handcraft punya.gila hebat budak ni pandai menjahit.tak caya pulak aku.hehe..sekarang trend kot gadis-gadis bisness handcraft-habdcraft cenggitu. dulu selalu jugak usha bantal Freow Craft, nak beli nak beli tapi tak terbeli lagi.kalau beli kang mak aku marah pulak beli benda merepek -___-

tapi yang ni pulak yang nor punya, Little Yellow House member satu batch dulu kat merbok walau tak pernah bertegur sapa di realiti tapi masih bisa berjinak-jinak di alam maya.getewww ayat.hehe.tapi hebat kan si nor, tah mana dia belajar menjahit ni.disebabkan terlalu bosan bercuti, aku tiba-tiba ada hobi baru.aku tengah berusaha juga sekarang buat kerja-kerja perempuan yang leceh ni.apa dia?hehe, aku tersuka pulak jahit manik.macam makcik tak aku?ni semua sebab duduk rumah poket kering.tak boleh nak shopping-shopping ikut suka. ma cakap, tengok je. tak payah beli.nanti nak masuk sem baru beli shawl-shawl baru.duduk rumah bukan selalu keluar pon nak pakai baju shawl lawa-lawa.haa..ayat mak aku.

yang Radiusite ni pulak kerja dok jamu mata aku je dengan shawl bling-bling dia. pastu aku tunjuk kat mak aku.mak aku cakap meh nak buat.haa..tudia mak aku.tapi ni bukan sekali dia pernah nak buat.raya tahun lepas dia dah bling-blingkan shawl aku. siap ade manik-manik bunga lagi atas kepala kau tahu.haha.semua inspired by Radiusite. kebetulan mak aku memang suka jahit-jahit manik ni. memang banyak la manik kat rumah aku ni. tapi kali ni aku sendiri pulak jahit manik tu.bukan nak yang glamer-glamer pon, saja nak mencantikkan shawl-shawl kosong yang lama tergantung dalam bilik tu. bagi nampak baru sikit, baru la semangat nak pakai. semalam dah try buat, tapi semua mak aku tetas balik benang.mak aku cakap tak cantik.pastu dia yang buatkan.damn!damn! penat je aku buat.lawa je aku tengok T______T

takpe la, buat la dulu ma.nanti yang belah lagi satu bagi mi buat eh ma.penat mi belajar semalam.btw, yang macam bawah ni la aku tengah usaha buat.tapi takde la glamer macam tu sekali.sekadar nak bagi colourful shawl je.


nanti dah siap aku tunjuk eh.bye!bye!
Related Posts with Thumbnails