Tuesday, June 21, 2011

Wordless Wednesday la sangat: Lets 'kerja'!


hari ni dah masuk hari ke 9 aku kerja, baru hari ke5 dekat Smiles. patut la aty cakap 'penat oh kerja!'. aku pulak buat syok nak kerja dulu.gigih cari sana sini. bila dah kerja baru nak iye kan ape yang aty cakap tu. super duper penat wa cakap lu.

"iqah, kau tak payah kerja.buat menyesal je nanti" :p

minggu lepas, aku ingat sampai ke bulan 9 aku jadi cikgu tadika kat Nur Mutiara Iman. 3 hari aku kat situ, macam 3 tahun.lamanya nak abes waktu kerja.bergaul dengan budak-budak bukan sesuai untuk aku.hipokrik je kot.mungkin senyum terlebih gusi depan cikgu hajah..

memang rasa nak quit, tapi memikirkan kakak aku pernah lari dari satu tadika ni sebab tak tahan sangat buat ma malu setahun. kalau aku gtau nak quit, mak aku memang boleh jadi pembunuh :P. tapi alhamdulillah, aku balik dari tadika hari tu ma dapat call dari owner kedai Smiles cakap aku boleh masuk kerja sana. berbelah bagi kejap.. mane aku nak kerja ni. budak-budak bukan jiwa aku, aku nak kira-kira duet. hehehe..last-last terpaksa decide*xde la terpaksa sangat kan. aku tanak jadi teacher lagi.tempat tu ganti dengan kak.

Smiles ni kedai esso/mobil tu, tapi ni smiles yang besar punye ala-ala 7E, yang bukan dekat petrol station tu. so far, yang ade smiles besar tu ade kat area sini ngan bangi je.owner die cik ros, kawan ma jugak. minggu ni aku shift petang ke malam,3pm-11pm.

kalau aku duduk je bawah aircond jadi cashier, boleh stress oh.balik rumah mesti kepala sakit. pelik kan? aku kena buat kerja baru aku happy.macam semalam.kerja banyak.letak price tag, susun barang-barang. tapi 1 je, kalau shift malam ni aku terkinja-kinja sikit nak balik rumah. asyik tengok jam je bila boleh close shift :P.

tak de maknanya nak buat camni.nak kena fire ngan cik ros?

so far sejak aku jaga-jaga duet ni, tak pernah shot lagi.lega..ayna ngan kak asmah banyak tolong.josim jugak *1st time aku ade kawan bangla. sekarang dah tak kesah kalau tinggal aku sorang-sorang kat kedai tu. dah berani..=)

p/s : dunhill,marlboro,winston etc? lite tak lite?soft pack ke kotak? aku dah terer beb....haha
Related Posts with Thumbnails