Wednesday, October 12, 2011

Deeply grateful~


~Be grateful for the home you have, knowing that at this moment, all you have is all you need.~


Assalamualaikum,


For the first time, our class buat outing together.Kalau tak kerana mama(puan hayati) yang mengajar subject Effective Speaking, memang tak ke mana la kita.nama je student journalism, balik-balik ngadap muka lecturer,ngadap slide,ngadap buku.tak adventure langsung.last week, aku proposed Rumah Nur Salam@Chow Kit untuk buat assignment speech to persuade untuk
the whole class and mama setuju.

Isnin lepas, konvoi together dengan 4biji kereta ke Chow Kit Road.agak kelam kabut bila maen salah-salah jalan.tapi still sampai tanpa masalah besar.hehe..mencabar jiwa dan mental berjalan kiri kanan environment yang kurang menyenangkan.sampai jugak aku kat Lorong Haji Taib.agak la menakotkan...pondan tak lawa langsung.gagah perkasa je aku tengok.ade jugak yang kencing tak reti nak cari toilet.adoi,subur pokok sepanjang lorong tu kan -,- (nightmare betol)


Rumah Nur Salam, one stop center untuk anak-anak terbiar.homeless,anak-anak sex worker, penagih dadah, and so on.kat sini la tempat dowang sekolah,belajar agama,makan minum.Daddy Hasrol, i'm proud of you. muda-muda dah jadi social worker.jaga anak-anak ni.sanggup korban masa muda kerja kat sini.kitaorg kat situ dari pagi sampai ke petang,dapat maen-maen dengan adik-adik kat situ.motif ke situ, nak dapatkan story.wartawan katakan...keh3.tapi daddy dah warning awal-awal.jangan korek cerita,sentuh sensitiviti dowang...

but,WHO CARES??

dengan muka manis,bagi habuan masing-masing sekadar lollipop comel-comel slow-slow korek cerita.aku dapat budak comel yang tak bape nak pandai cakap.nak tanya lebih-lebih pon tak sampai hati.tapi member lain dapat jugak story, tanya mak keje ape..

"mak saya tukang urut,hari-hari selalu balik pukul 5 pagi"

okay,jawapan camni la yang kita tunggu-tunggu.alhamdulillah dowang kat sini.at least tade terjebak dengan keje-keje macam ni dah besar nanti.daddy cakap "jangan terkejut kalau daddy cakap budak umor 6 tahun dah kenal kondom,dah boleh kenal mane satu ganja,mane satu marijuana.jangan pengsan kalau daddy cakap budak umo 8 tahun dah pandai keje cuci jarum dadah."aku ade bawak personal thing nak bagi kat adik yang aku dapat.awal-awal lagi aku dah sepitkan rambut die.comel tak aku?kih3..tengah-tengah dok bagi tu, tiba-tiba datang lagi sorang budak.agaknya dia baru sampai kot.sebab tu tak dapat kakak.

"kakak,saya tak dapat lagi...."

okay, aku memang bawak banyak barang pon kan.hehehe..tapi sumpah adik ni cantik sangat.bukan aku je yang cakap, yang lelaki mata dah kuar bintang-bintang.mesti terbayang dah besar-besar nanti kalau jadi model konpem hot gilerrr..dalam otak masing-masing dah fikir pak arab mane la bapaknye..

gambar tak ley tunjuk muka,nanti kena saman

ape yang kitorang dapat kat sini mungkin pengalaman berharga dapat kenal adik-adik ni.rasa syukur sebab masih ade rumah yang ade complete family.sebak rasa nak tinggalkan rumah tu.bila lagi boleh sampai ke sini.adik balqis tanya aku, bila lagi nak datang sini sambil peluk aku.sendiri pon tatau nak jawab.insyallah, ade rezeki kakak datang lagi.tah semalam balqis balik rumah selamat ke tidak sampai...sebab katanya, nanti petang balik rumah sendiri.kecik-kecik berjalan sorang kat lorong haji taib.mengucap panjang aku~

a part of journalist-to-be

see you soon,daa~
Related Posts with Thumbnails